keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Talviloma

Saimme hieman jatkoa talvelle, kun kävimme Lapissa lomailemassa viime viikolla.

Lappiin mentiin junalla, ja minusta oli kovin mukavaa, että junassa oli minua varten petattu alapetille puhtaat valkoiset lakanat. Annoin emännän nukkua vieressäni koko yön, vaikka se veikin aika paljon tilaa minun sängystäni.

 

Perillä asuimme mökissä Pyhäjärven lähellä. Päivisin kävimme jäällä hiihtämässä, mikä oli hirmu hauskaa. Minä hullaannuin aivan täysin ja juoksin aluksi päättömästi joka suuntaan. Sitten rauhotuin hieman ja jolkottelin isäntäväen kanssa samaa tahtia talloen latua. Välillä hyökkäilin Rekun kimppuun. Kurkkasin jokaiseen kalastajien kairaamaan reikään jäässä ja nuuhkin jäältä kalan hajua. Halusin itseeni sitä ihanaa kalan hajua ja hieroin niskaani jäähän vimmatusti.







Yhtenä päivänä kävimme retkellä. Tarkoituksena oli mennä Isokuruun, mutta se reitti olikin lumivyöryvaaran vuoksi suljettu. Minä olisin kuitenkin halunnut jatkaa matkaa ja yritin vakuuttaa muille, ettei mitään vaaraa ole. Muut uskoivat varoituslappuja enemmän kuin minua (vaikka olenkin mielestäni aika vakuuttavan näköinen alla olevassa kuvassa).



Monena päivänä saimme nauttia auringonpaisteesta ja Lapin taiasta. Minä nuuskin kaikki lumipenkat, tienpenkat ja ojat hyvin tarkkaan ja nyt tiedän millaista Lapissa on.

2 kommenttia:

  1. Lapissa on ihanaa! Olen ollut siellä jo kahdesti ja syksyllä pääsen sinne taas isännän kanssa. Ihanaa, kun saa seisoa ja ottaa avansseja kunnon linnuille!

    VastaaPoista
  2. Niin on! Vaikka ei me mitään lintuja nähty enkä saanut yhtään avanssia otettua kiinni. Mutta avantoon pääsin laittamaan kuononi!

    VastaaPoista